-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:47276 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:27

لطفاً تمام اسرار قرآن را ذكر نماييد؟

فهم تمام اسرار قرآن، چيزي نيست كه بتوان به آن دست پيدا كرد، بلكه دسترسي به تمام اسرار آن، مخصوص راسخون در علم (پيامبر اسلامو ائمه هدي:) است. در اصول كافي از امام صادقنقل شده است كه فرمود: پيامبر خدا بزرگترين راسخان در علم بود و تمام آن چه را كه خداوند از تأويل و تنزيل قرآن بر او نازل كرده بود، ميدانست، خداوند هرگز چيزي بر او نازل نكرد كه تأويل آن را به او نياموزد و او و اوصياي وي، همة اينها را ميدانستند.(اصول كافي، شيخ كليني; ، ج 1، ص 186، 213، نشر مؤسسه آل البيت.) هر كس ميتواند به اندازة وسعت دانشش، از اسرار و تأويل آيات قرآن، آگاه گردد، ولي آنان كه علمشان از علم بيپايان پروردگار سر چشمه گرفته، قهراً ميتوانند به همة اسرار و تأويل قرآن آشنا باشند.

پيامبر اكرم، دربارة فهم اسرار قرآن كريم ميفرمايد: در قرآن آيهاي نيست، مگر آن كه داراي ظاهر و باطني است و براي باطن آن نيز باطني ديگر تا هفت بطن يا هفتاد بطن است(بحار الانوار، علامه مجلسي ; ج، 89، ص 59، طبع جديد اولي، داراحيأ التراث العربي.) بنابراين، فهم تمام اسرار قرآن كريم، فقط مخصوص خداوند و معصومين: و كساني است كه به مقام والايي از معنويت رسيده باشند; انتقال از ظاهر به باطن و اسرار قرآن كريم، نيازمند اطلاعات بيروني (نص، ظاهر، شأن نزول، تاريخ، روايت،...) و طهارت نفس ميباشد و فهم آن جز براي محرمان اسرار الهي، ميسر نيست.( ر.ك: تفسير نمونه، آيت الله مكارم شيرازي و ديگران، ج 2، ص 326، دارالكتب الاسلامية / علوم قرآني، محمدهادي معرفت، ص 273 ـ276، نشر مؤسسة فرهنگي انتشاراتي التمهيد / تسنيم، آيت الله جوادي آملي، ج 1، ص 88، نشر اسرأ / اعجاز قرآن، دكتر سيدرضا مؤدب، ص 32 ـ 36، انتشارات احسن الحديث / منشور جاويد، استاد جعفر سبحاني، ج 3، ص 348 ـ 374، انتشارات توحيد. )

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.